26 Ocak 2012 Perşembe

LİMONLU  KEK  TARİFİ :)

Bu bir kız blogu olduğuna göre, biraz yemek tarifi de olmalı diye düşündüm :)
Önce MALZEMELER:
  • Eritilmiş 100 gr tereyağı
  • 4 Yumurta
  • 3.5 su bardağı şeker
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1.5 su bardağı süt veya yoğurt suyu
  • 2 kaşık limon suyu veya 1 adet Dr. Oetker limon           bkz:
  • 4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
Önce tereyağı yumurta ve şekeri çırpıyoruz. Daha sonra içerisine tüm malzemeleri ekliyoruz.
En son kabartma tozunu döküp karıştırıyoruz.
Kek kalıbına da yapışmaması için biraz yağ ve biraz da un döküyoruz.

Bu malzeme listesi kek kalıbından daha fazla. O nedenle ben hem kek kalıbında hem de cupcake şeklinde yaptım.



İkisini aynı anda atarsanız maalesef pişmiyorlar. O nedenle önceden 180 derece ısıtılmış fırına kek kalbını koydum. O piştiğinde ise cup cakeleri koydum.

Veeeee ta daaa!
Bu da keklerimizin pişmiş hali.
Afiyetle tüketiyoruz efenim :)))

2 yorum:

  1. o limon aromalısının acı bademlisi var. ben de dün onunla pasta yaptım işte :D

    YanıtlaSil
  2. biraz da vanilyalısından koysaydın. ondan da ekledim ben biraz. enfes kokuyo :))

    YanıtlaSil