4 Şubat 2012 Cumartesi

Enfes Poğaça Tarifi :)
Bugün evde canım sıkıldı ne yapacağımı bilemedim. Önce her zaman olduğu gibi bi film izledim. Baktım sıkıntım geçmedi kendimi mutfağa kapattım. Enfes poğaçalar yaptım. Bu da tarifi:

1 yumurta akı
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı yoğurt
1 tutam tuz
125 gram tereyağı
Alabildiği kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı)
1 paket kabartma tozu

Hepsini yoğuruyoruz. Bu sırada beyaz peyniri ezip içine kaşar rendeliyoruz, üstüne küçük küçük doğranmış maydanozları ekliyoruz ve karıştırıyoruz. İç malzemesi de böylelikle hazırlanmış oluyor :)

Hazırladığımız hamuru 10'a bölüyoruz ve onları yuvarlak biçimde şekillendiriyoruz.
Her birini açıp içine peynirli iç karışımdan koyuyoruz ve kapatıp şekil veriyoruz.

Yağladığımız fırın tepsisinin üstüne poğaçalarımızı yerleştirip üstüne yumurtanın sarısını sürüyoruz.
180 derecelik önceden ısıtılmış fırına sürüyoruz.

Yumurtanın rengi pembeleştiğinde olmuş demektir.

Afiyet olsuuunn :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder