21 Ocak 2012 Cumartesi

Erkekler Ağlamaz
Hani bilinen bir motto vardır ya, erkekler ağlamaz diye.
İşte o dünyanın en büyük yalanıdır. Evet, çok kasarlar kendilerini, evet çok uğraşırlar kimse görmesin, kimse anlamasın diye... Ama ağlamıyorlar diye bir şey yok.
Çok gördüm, çok şahit oldum demiyorum. Ama biliyorum ağladıklarını.
Zaten ben ağlama yanlısıyım. Kendim de çok ağlarım. İnsanların bir derdi varsa onların da ağlamasını isterim.
Ağlamanın bir tür terapi olduğunu düşünürüm çünkü. Ağlayınca dert yok olmuyo. Kabul. Ama sıkıntı kesinlikle azalıyo.
Erkekler zaten kendi aralarında oturup ya para muhabbeti ya da karı kız muhabbeti yaparlar.
Hiç bir zaman iki erkek oturup da "abi benim şöyle bi problemim var biraz akıl ver" demez. Tekrar ediyorum, kız meselesi dışında! En çok görüş alışverişi o konuda yapılır zaten.
Halbuki kızlar bu konuda tam zıttır. Daha karşısındaki "bir derdin mi var" demeden teker teker dökülür dertlerini. Toplum içinde ağlama problemi de yoktur. Gerekirse ağlar, gerekirse yardım ister, herkese sorar en mantıklı kararı uygular.
Erkeklerse kimse bilmesin ister. Kendi kendilerine her şeyin üstesinden gelebileceklerini sanırlar. Halbuki yok öyle bir dünya!
Sıkıntılarını içlerine ata ata büyütüyolar. En yakınları bile ölse başlarını dik tutuyolar, ağlamıyolar. Neden? Erkekler çünkü canım... Hiç ağlayan erkek olur mu? Ağlamak zayıflıktır.
İşte bu yalanlarla kandırıyolar kendilerini. Ama eminim hepsi evde kimse yokken ya da duşta, ya da bomboş bi yolun ortasında ağlıyorlar. Halbuki bunu yakın oldukları, güvendikleri insanların arasında yapabilseler belki de ağlamalarına gerek kalmicak.
Arkadaş dediğin de bunun için yok mu zaten? Derdin olduğunda güldürür. Gerekirse "amaan bunu mu dert ettin" diyip daha ağır olaylar anlatır. Şebeklik yapar, derdine derman olur, çözüm üretir.
Ama ağlamana izin vermez.
Ya erkeklerin gerçekten "dostum" diyebilecekleri insan sayısı az. Ya da gururları çok büyük.
Sevmem gururları kendilerinden büyük insanları, onların egosu da büyük olur çünkü.

Not :Konuyla alakalı olarak paylaşmazsam çatlardım :)

6 yorum:

  1. Bir erkek olarak konuşabilir miyim? Ama sonra böyle erkek yok deme. :) Klişe olacak biraz ama genellemeye de gerek yok bence. Şahsen ben dertlerimi anlatmak için özel insanları ararım. Yakınım olmalı (erkek-kız fark etmez.) Çünkü bir erkek herkes için ipe sapa gelmeyen bir nedeni takarsa kafasına bunu kimse anlamayacaktır. Dediğin gibi "Bunu mu dert ediyorsun?" diyip onlara çok küçük gelen ama aslında anlatan erkek için çok büyük olan o derdi dalagaya alacaktır. Ama bir kız için derdin büyüğü küçüğü yok. İnan aradığı ojeyi bulamadığı için ağlayan kız gördüm. Şimdi yaşlanmış görmüş geçirmiş biri gibi konuşmak istemem ama küçük de olsa bir birikimim var diye düşünüyorum. Güzel konuya değinmişsin demeden de geçmeyim. Hepinizin bir oje için ağlamayacağı gibi hepimizin de ağlamanın bir zayıflık olduğunu düşündüğünü sanma :) yanlış anlama bunları "çok yanlış düşünüyorsun" tarzı bir yaklaşımla yazmıyorum. Ama hepimiz böyle değiliz. Yazmaya devam toprak... :)

    YanıtlaSil
  2. Ojeye ağlayan kızların sayısı kadar toplamda erkek sayısı var. Bunu diyorum.
    Dalga geçerler diye korkmak saçma. İnsanlar sana güler diye bir şeylerden korkup saklanmak saçma. Anlatmak istediğim bu. Nereye kadar insanlardan kaçabilirsin ki?
    Git elalemin ortasında ağla demiyorum. Ama ağla, kendini rahatlat diyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Tabi ya ağlayacaksın. Ben buna bir şey demiyorum. Korkmak da değil aslında anlatmak istediğim. Anlattığında o verilen tepkiler onu dikkate almadığını gösterir. O derdin bir değeri olmadığını... Eğer değer vermezse nasıl derman olabilir ki? Belki de anlattığı için anlık bir rahatlama yaşar, ya sonra. Bu yüzden yakınımızdakilere anlatalım diyorum. Ağlama konusunda seninle aynı fikirdeyim. Hep birlikte "sıdık" olalım diyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Ya benim derdim zaten, tüm erkekler ağlasın oley! gibi bi şey değil :) Boşuna sinirli stresli insanlar oluyolar.
    "anlattın, anlık rahatlama oldu ya sonra" dedin ya... İşte orda yukarda yazdığım sorunsal ortaya çıkıyo. Erkeklerin gerçek dostları yok. Ya da güven problemleri var.

    YanıtlaSil
  5. Şöyle diyebiliriz o zaman; Gerçek dostları olmayan erkekler için geçerli o dediklerin. Daha da çok konuşup aynı şeyleri tekrarlamayım :) Bu arada yorumların gönderildiği saatlerde bir gariplik fark ettin mi?? :)

    YanıtlaSil
  6. ups. cidden. hemen uğraşıyorum

    YanıtlaSil